پیشنهاد سردبیر

در جریان تداوم حملات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری، ۳ فلسطینی در حمله پهپادی دشمن به خودرویی در نزدیکی شهر طولکرم به شهادت رسیدند و یک نفر هم در جنین شهید شد.

درگیری شدید در کرانه باختری/ افزایش تعداد شهدای فلسطینی

در سایه تداوم و تشدید حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری، بامداد امروز منابع رسانه‌ای از افزایش تعداد شهدای فلسطینی در این منطقه خبر دادند.

به گزارش منابع فلسطینی، در جریان یورش نظامیان صهیونیست به شهر طوباس در شمال کرانه باختری یک فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر به شهادت رسید.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که یک فلسطینی در اردوگاه الفارعه در شهر طوباس به شهادت رسیده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر به اردوگاه العروب در شمال الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری یورش بردند. همچنین یک گروه ویژه ارتش صهیونیستی به بیمارستان دولتی حلحول در شمال الخلیل حمله کرده و یک جوان زخمی را در این بیمارستان بازداشت کردند.

همچنین ارتش رژیم اشغالگر نیروهای کمکی بیشتری را به ورودی شمالی شهر حلحول در الخلیل فرستاد و این بیمارستان را محاصره کردند.

از طرف دیگر، منابع گزارش دادند که شب گذشته در جریان حمله پهپادی ارتش اشغالگر به یک خودرو در نزدیکی شهر طولکرم 3 نفر به شهادت رسیدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که جسد یکی از شهدا بر اثر آتش‌سوزی شدید خودرو به شکل کامل سوخته و اعضای بدن وی متلاشی شده است.

در میان این سه شهید، 2 رزمنده مقاومت فلسطین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی حضور دارند.

بعد از آن نیروهای اشغالگر بیمارستان الاسرا و الزکاه در طولکرم را محاصره کردند و از بمب‌های دودزا برای حمله به فلسطینی‌ها در اردوگاه نورشمس استفاده کردند.

اما در جنین، در شمال کرانه باختری هم یک جوان فلسطینی که هفته گذشته در جریان یورش نیروهای اشغالگر زخمی شده بود شب گذشته بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

خبرنگار المیادین گزارش داد که پهپادهای ارتش صهیونیستی همچنان بر فراز شهر جنین و اردوگاه آن پرواز می‌کنند.

بعد از یورش نظامیان صهیونیست، درگیری شدیدی میان رزمندگان مقاومت با این نظامیان در تقاطع شهرک طمون در جنوب طوباس اتفاق افتاد و گردان طوباس وابسته به سرایا القدس در محورهای مختلف با نیروهای اشغالگر مقابله کردند.

گردان‌های شهدای الاقصی در طوباس نیز با گلوله و مواد منفجره در برابر نیروهای دشمن ایستاده و با تعدادی از وسایل انفجاری قوی که از قبل آماده کرده بودند، خودروهای نظامی رژیم اشغالگر را منفجر کردند.

حملات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری همچنان ادامه دارد و منابع محلی گزارش دادند که شهرک نشینان شهرک حواره در جنوب نابلس واقع در شمال کرانه باختری، تحت حمایت نظامیان این رژیم حمله کردند.

در روستای تل در جنوب غربی نابلس هم درگیری شدیدی میان رزمندگان فلسطینی با نیروهای دشمن اتفاق افتاد.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون در بیش از 11 ماه گذشته، تعداد شهدای کرانه باختری به 702 نفر رسیده است و حدود 5700 نفر هم زخمی شدند. در این میان صهیونیست‌ها بیش از 10 هزار و 600 نفر را هم از کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.

در این میان شبکه کان رژیم صهیونیستی با اشاره به تشدید اوضاع در کرانه باختری و گسترش عملیات‌های ضد اسرائیلی در نتیجه تجاوزات این رژیم، اعلام کرد که ماه آگوست خونین‌ترین ماه برای اسرائیل در کرانه باختری بود و 9 اسرائیلی کشته شدند.

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد که مقاومت در کرانه باختری همچنان در حال گسترش است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش می‌دهند که از ابتدای جنگ غزه تاکنون نزدیک به 5000 عملیات مقاومتی در کرانه باختری انجام شده که خطرناک‌ترین آنها مربوط به مرحله اخیر بوده است. بعد از عملیات‌های پیشرفته در منطقه الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری که همزمان با لشکرکشی گسترده ارتش اشغالگر به شمال این منطقه بود، عملیات‌های ضد صهیونیستی وارد فاز جدیدی شده و در کمتر از یک ماه نزدیک به 10 عملیات مقاومتی موثر در کرانه باختری صورت گرفته است.

بعد از زخمی شدن 6 صهیونیست از جمله یک افسر ارشد ارتش اسرائیل و هلاکت سه عنصر پلیس این رژیم در عملیات‌های الخلیل طی 3 هفته گذشته، شاهد موج دیگری از این عملیات‌های استشهادی بودیم که در یکی از جالب توجه‌ترین آنها یک راننده کامیون 39 ساله اردنی چند روز قبل در مرز اردن و کرانه باختری با سلاح شخصی خود صهیونیست‌ها را به رگبار بسته و سه تن از آنها را به هلاکت رساند.

صهیونیست‌ها در حالی که هنوز بعد از عملیات شهروند اردنی در سردرگمی به سر می‌بردند، دیروز صبح با خبر یک عملیات استشهادی دیگر، این بار در رام الله شوکه شدند؛ جایی که رسانه‌های عبری اعلام کردند یک راننده کامیون در تقاطع «گفعات آساف» در شرق رام الله واقع در شمال کرانه باختری، چند نظامی اسرائیلی را زیر گرفته که تاکنون یکی از آنها کشته شده است و دو نفر هم زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.